Ansökan om friskvårdsbidrag 

Börja med att kolla att din aktivitet är godkänd av Skatteverket. Gå till listan över godkända aktiviteter.

  • Kontrollera att ditt kvitto innehåller nödvändiga uppgifter och är utformat på ett korrekt sätt enligt Skatteverket. Se vilka lagkrav Skatteverket ställer på kvitton.
  • Skriv ut följesedeln och fyll i, häfta fast ditt kvitto vid följesedeln.
  • Skicka in ditt kvitto till oss via post alternativt lämna till din närmsta chef. Spara en kopia på ditt kvitto, om ditt brev skulle försvinna i posthanteringen.
  • Vi behandlar ditt kvitto och betalar ut ersättningen till dig. Skulle vi behöva kompletteringar på grund av att ditt kvitto inte är fullständigt så kontaktar vi dig.
  • Vi behöver ha din ansökan senast den 7:e i månaden för att hinna hantera och betala ut på lönen i den månaden.

Adress du skickar dina kvitto till

Nim Distribution i Skåne AB
att: HR Friskvård
Sydsvenskan
205 05 Malmö

 

När kan jag förvänta mig utbetalning?
Du som har en e-postadress registrerad hos oss kommer att få ett e-postmeddelande när ditt kvitto är behandlat. I meddelandet framgår det om ditt kvitto blivit godkänt eller om komplettering behövs, samt med vilken månadslön ditt bidrag utbetalas.

Information till chefer
Distributörer som önskar ta del av sitt friskvårdsbidrag ska skicka in kvitto.
De kvitton som lämnas av anställd ska ha följesedel bifogad.

Den ifyllda följesedeln med bifogat kvitto skickas till HR (märk med HR Friskvård) antingen via internpost eller till:

Nim Distribution i Skåne AB
att: HR Friskvård
Sydsvenskan
205 05 Malmö